Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 11 August 2011

Rabu Malam Pagi Khamis.

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah..Akhirnyaaa terlaksana sudah kerja2 yangg tergendala sebelum ni. Barulah aku boleh tarik nafas lega tapi masih belum sempurna selagi aku tak hantar kerja aku tu pada supervisor aku. Tapi at last, dapat jugakk aku siapkan. And I pray for the better result. InsyaAllah aminn. Okayy. Nape tajuk entry aku rabu malam dan pagi khamis? Sebab takdee tajuk yangg sesuai so aku tulis jelaa hehe. Actually, rabu malam pagi khamis a.k.a hari ni aku penat sangatt. Dari semalam sampai sekarangg aku belum lagi dapat lelapkan mata aku. Ni laa gara2 menyiapkan tugasan2 yangg tergendala. Itulahhh leha, sape suruh kau buat keje last minute, kan dah kene, rasekan. Erkkk. =.='

Padan muka aku kutuk diri sendiri, itu lebih baik dari kutuk orangg lain kan? Menambahkan dosa je. Petangg semalam, aku ade exam utk student praktikal kat ofis (tempat aku praktikal), supposenya aku kene ambik esok(pagi ni) tapi disebabkan terlalu excited nak menjawabnya, aku mintak dengan supervisor nak terus ambik. Bersemangatkan aku? Alhamdulillah, bolehlaa jawab semua soalan dari tak boleh langsungg. Soalan yg supervisor bg pun takdelaa susah sangat. Mostly soalan yang keluar mmg bende yang dah aku belaja kat cni tapi there was a few things which make me really confused but i've done my best. I pray for getting pass with flying colours. InsyaAllah. amin..

Sebenarnya, aku sengaja ambik lebih awal sehari sebab aku taknak menangguhkan masa. Lagipun, ambik exam semalam atau hari ini tetap sama,kan. Aku lebih suka habiskan awal dari dok peningg2 pk sal exam tuh. Lagi satu sebab, aku dah tak saba nak balik umah hehe. Jujurlaa, hati aku bukan lagi kat cni. cume jasad je. Hati aku dah kat umah. Tak sampai 10 hari lagi aku akan balik. Memang excited bile pk dah nak abis praktikal ni haaa. huhuhu. Rindu family tahap agunggg dah ;DD

Okayy, next. rabu malam semalam lepas aku solat Maghrib, baca Quran, aku sempatlaa tetido kejap,take a nap laa. Bangun2 dah pukul 9 lebih. Bangun2 terus mengadap depan lappy buat tugasan2 tu. Sakit mata, sakit belakang sebab lama sangat mengadap lappy nih. Sampai ke sahur dan sampai sekarangg aku belum tido lagi. Memang mengantuk sesangat tapi aku tetap gigih nak siapkan tugasan tu dan nak update blog ni hehe. Semalam jugakk, mase aku online FB, aku nampak Msyk online. Aku hepi bile nampak die online. At least aku tahu die sihat. Tapi die ade post yang die sakit dada. Aku terus PM die tanye die sihat ke tak. Die cume cakap otot dada die sakit sebab main kat gym tadi. Aku terus ckp kat die, puasa2 pun still nak pegi gym, haiyaa. Awak ni memang degil kan. Still nak jugakk jage badan tuhh. Sanggup diet untuk kuruskan badan. Saya tahu awak nak jage kesihatan dengan cara yang macam tu, tapi janganlah terlampau taksub yunk oiiiii.

Actually, he is a body builder hehe. Aku ingat lagi mase aku mula2 kenal die, I never thought that he is a body builder beb hehe. Bile classmate aku ckp yangg diorangg penah nampak die tukar baju kitchen dan diorangg ternampak body die yang berketul-ketul tu. Apelahh korangg ni haha. Pakai baju, takpelahh. Aku memang tak suke die dari awal2 aku jumpe die at the 1st sight sebab aku memang tak suke lelaki yangg bertubuh sasa ni tambah2 yangg berketul2 tuhh, geli laaa. hahaha. Tapi, tup2, sape yanggg terjerat? Aku jugakk kan ;D

Sape yangg jatuh cinta dengan aku? Die jugakk kan. Tak sangka body builder suka kat aku yangg kecik nihh hehe. Macam orangg tua penah cakap, jangan terlalu bencikan sesuatu nanti akan jadi sesuatu yangg paling kita sayangg dan jangan terlalu sayangkan sesuatu sebab satu hari nanti ia akan jadi sesuatu yangg palingg kite benci. So it was proved now right? Awal2 bukan main lagi aku tak sukekan die sebab die bertubuh sasa, last2 aku yangg tersangkut dengan die. Itu namanya takdir :)

Takdir Allah telah melahirkan rasa kasih sayang dan cinta antara kita selama ni dan takdir Allah juga telah menjarakkan hubungan kita. Walau apa yang terjadi, hati ini tetap milikmu Msyk. No one can replace you. Siang malam dan setiap hari aku berdoa agar Allah pertemukan kite kembali dan Allah menyatukan kite kembali. Jika bukan sekarang, mungkin pada masa yang akan datangg, InsyaAllah aminn. Aku akan tunggu kau sampai aku diberi kudrat dari Ilahi.

Okayy laa, I think I should stop here. Mata dah tak larat nak bukak dah ni. Bantal dari tadi memanggil2 nama aku hehe. Sebelum tu, a very good morning to all of you. Pagi2 pun tido lagi ke? Apelah aku ni. Takpe, kejap je. Take a nap before starting a good day. Nak restkan otak dan mata kejap sebelum meneruskan tanggungjawab sebagai trainee. Semoga Allah memberkati setiap amal ibadah kite dan kite semua sentiasa dirahmatiNya insyaAllah aminn.

Mulakan hari mu dengan kalimah Bismillahirrahmanirrahim. InsyaAllah semuanya akan menjadi mudah.
Assalamualaikum :)

Wallahuaklam.


*Selamat Pagi to Msyk. ILYSM & IMYSM :)


No comments:

Post a Comment