Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 12 August 2011

Menghitung Hari.

Bismillahirrahmanirrahim.


Alhamdulillah. Hari ni dah masuk hari ke sebelas kite semua berpuasa. Aku bersyukur kerana masih diberikan kudrat untuk meneruskan ibadah di bulan Ramadhan ni. Jika dihitung hari, aku ade lagi 7 hari sebelum balik kampung aka rumah ku yang dicintai. Aiii, tak sabar aku nak balik jumpe dengan family aku terutama si buah hati, pangeran jantung aku, Hariz Azfar Ukail merangkap fruit child aku. Bukan je die, but with all my lovely others 15 fruit childs hehe. Excited nak balik nihh. Timeeee, please move faster! Pleaseeee ! 

Aku cume ade lebih kurang seminggu je untuk berpuasa dengan family aku. Huhuhu. Sedihh tapi nak buat macamne kan, kerana tanggungjawab aku sebagai seorang yang bergelar pelajar, terpaksalaa berpisah dengan family untuk sementara waktu ni. Sabar leha, kau kan si gadis tabah.. Yaa, aku tabah. Tabah!! 
Balik je umah nanti, aku dah janji dengan mak dan adik2 aku nak pegi shopping bayu raye sesame. InsyaAllah kalau takde sebarang halangan. Rindu nak borak2 dengan mak, bergosippp (bende baik je tau) dengan adik2 dan kakja aku hehehe. Kalau kat umah, memang kitorang suke sangat duduk sembang2, pegi jalan2 sekitar bandar Kuala Menangis petang2 hehe.Wahhh, I realy miss the moments :')

Bile kat umah nanti, aku takkan sia-siakan even satu saat dengan family aku. Aku akan manfaatkan masa dengan family aku sebab aku tahu tak sampai sebulan, aku terpaksa berjauhan dengan mereka semua. Kerana ape? kerana tanggungjawab aku sebagai pelajar belum berakhir. Fuhhh, awal bulan 9 dah kene masuk kampus balik. Kampus baru pulakkk tuhh. Macamnelaa kehidupan aku kat tempat baru nanti agaknya..Hmm, apekah same dengan kampus sebelum ni..? Mungkin takk. Kampus sebelum ni banyak meninggalkan kenangan manis dan pahit buat aku.
InsyaAllah, mungkin di kampus baru, dengan persekitaran yang baru, dengan kawan2 baru selain classmate dan roomates, dengan orang2 baru yang bakal aku jumpe, dengan pensyarah2 baru, dengan segalanya yang baru, aku harap aku dapat adapt dengan sebaik-baiknya. Aku ni sebenarnya jenis yang susah nak adapt dengan bende2 yang baru. All of this needed more time. 

Dengan segala kenangan2 manis aku sepanjang kat kampus lama, aku akan anggapnya sebagai satu lipatan sejarah dalam hidup aku. Aku takkan lupakannya sehingga ke hujung pernafasan aku. InsyaAllah. Bak kata pepatah 'people comes and go and the memories will be washed by the time'. Pepatah tu sebenarnya Msyk penah cakap kat aku dulu sebelum kitorang rapat. There was a reason why he said like that to me. Let it be as a secret between us :) 

In the nutshell, I won't never and ever forget every moments being there. Being there with all my classmates, all my lecturers and also being with you, Msyk :) Believe me. I always pray we will meet soon dengan izin Allah s.w.t

Okayylaaa, aku kene stop cni dulu. Dah masuk waktu zohor. Oh ya, selamat berjumaat pada semua. Penghulu segala hari,kan. Semoga kita semua diberkati dan dilindungi Ilahi sentiasa. Aminnn. 
Hayya Allasolahh~ 


Wallahuaklam.


Waiting for that time.

No comments:

Post a Comment