Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 8 August 2011

Convocation Day on 12th May 2011.

Bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah dah konvo jugakk akhirnyaaa...yeyyyy! opss excited plak aku. padahal bukan aku yang konvo hehehe. Okayy yang konvo sebenarnye adalah Msyk. He was a someone I loved before. Correction, I am still in love with him until now even we are apart...huhuhu. Its okayylaa, just for sharing. Die salah satu pensyarah di tempat aku belajar dan die jugak pernah ajar aku masak2. 
Die konvo untuk Master in Gastronomy kat dewan baru di kampus kami. Gastronomy tu macam bidang kulinari laa tapi mungkin lebih upgrade ckitlaa kot. Aku tak pandai sangat nak explain tapi yang aku tahu bidang tu sangkut paut dengan masak2 ni. Die pun memang ajar aku masak2 masakan Western. Tarikh die nak konvo tu sebenarnya beberapa hari je sebelum aku masuk praktikal. Pada awalnye nak balik kampung tapi bile bincang dengan mak abah, mak abah cakap yang diorang sendiri nak hantar aku kat tempat praktikal. So, aku takyah balik. Lagipun, 2,3 hari pastu tarikh die nak konvo, so terpaksa stay umah die. Tu pun dengan keizinan mak abah aku dan keizinan die dulu. 
Pagi tu, lebih kurang pukul 6 lagi kami dah bertolak dari rumah die kat K****. Die takut jalan sesak kat dlm kampus so kenelaa bangun pagi2. Pukul 5 aku dah bangun hari tu. Semangat tak aku? Yelaa, hari yang paling bersejarah dan penuh makna utk seseorang yang bermakna dan aku sayang katekan hehe. Bangun2, aku tengok semua orang tengah bersiap. Die pun dah bersiap awal pagi tu, terkedu aku tengok die berpakaian segak dengan berkemeja putih berlengan panjang, ber'tie' lagi. Sebelum ni aku cume tengok die dengan seragam kitchen dgn berkemeja biasa je. Tapi appearance die hari tu betul2 buat aku terpukau. Seolah-olah jatuh cinta dengan die kali kedua plak hehe. Bile die tengok aku belum bersiap, terus die suruh aku bersiap cepat. Cuak gak time tu. Aku memang gerun sikit kalau die tegur aku dengan muka yang serius tu. Sebelum bertolak, ibu die suruh breakfast dulu. Tapi aku tak makan banyak pun pagi tu sebab takde selera. Plus aku memang tak boleh makan pagi, nanti banyak ragam plak perut aku. 
Hari tu aku cume pakai baju kebaya berwarna gold yang dah biasa aku pakai. Maklumlah takde pilihan baju yang sesuai plak hari tu. Lagipun, die penah puji aku nampak cantik bile pakai baju kebaya tu so aku pakai jela hehe. Bile semua dah siap, kami pun bertolak ke kampus. Mase tu abang,kakak ipar dan anak buah die yang kecik comel tu die pun ade sekali. Tapi abang die sampai lewat sikit. Hari tu die sendiri yang drive ke kampus. Sampai kat tempat parking, kami kene naik bas utk pegi ke dewan konvo tu. Memang sesaklaaa kampus hari tu. Dalam bas, aku berdiri je sebab takde space nak duduk. Lebih baik kalau diutamakan untuk yang tua2 kan. 
Sampai kat luar dewan, die terus jumpe kawan2 die yang nak graduate pd hari tu jugakk. Muka die memang excited giler hari tu. Aku tumpang bahagia untukmu sayanggg. Setiap graduan cume dapat 2 pas masuk so cume ibu dengan salah seorang adik laki die je yang masuk temankan die. Its okayylaa. Aku cume duduk kat luar dengan adik laki die yang sorang lagi. Mula2 segan jugakk berdua dgn adik die tapi aku biasakan. Sebelum die masuk dewan tu, die sempat palingkan muka kat aku dan senyum. Ya Allah, itulah saat yang membahagiakan aku. Senyuman die, renungan mata die. Ecece melampau pulakk aku kan. Memang berbunga-bunga hati aku time tu hehe. 
Mase kat luar dewan tu, aku cume sembang2 kosong dengan adik die, tengok perarakan kadet2 ape ntah. Memang bosan gile sebab takde skrin yang paparkan keadaan dalam dewan konvo pun. Hmm, sabooo jelaa. 
Tapi, sebelum majlis tu start, ade yang informkan semua orang dibenarkan masuk ke dalam dewan kecuali yang ade anak kecik. So, aku dengan adik die terus je masuk dewan ikut tangga. Excited wehh. Impian aku nak tengok die konvo tercapai Alhamdulillah. Memang aku penah je masuk dewan tu tapi hari tu terlebih excited plakkk. Dah masuk, kami ambik tempat masing2 dan aku pun inform die thru sms. Aku goggle die dari atas. Memang aku nampak die dari jauh walaupun tak clear. Sit die hujung kat pintu keluar. Kami sempat berbalas sms sebelum majlis konvo tu bermula. 
Selang beberapa minit, ade pak guard masuk dan mintak adik laki die tu keluar dari dewan sebab pakai jeans. So tinggallah aku sorang2 dalam dewan tu. Aku report kat Msyk. Die cume pesan duduk elok2 kat atas. So sweet laaa u sayanggg. Aku wish tahniah untuk die dan tumpang hepi utk die hari tu. One word which I don't want him to miss. ''I love you my dear''
Lame jugaklaa majlis tu nak start. Biaselaa kene tunggu YDP Agong masuk dulu. Banyak protokol2 yang kene ikut bile dalam majlis2 rasmi macam ni kan. Betapa lamenye sampai aku tertido kat atas tu sorang2 haha. Bile time penganugerahan skrol untuk graduan, barulah aku tersedar. Baru nak start untuk phD rupenyee. Bile nak dekat turn die, die gtau aku. . Bile name die disebut, aku terus standby dengan kamera dari atas. Aku adelah snap a few of pictures die dari skrin. hehehe. Comel :)
Haaa, sebelum terlupa, supposenya hari tu die dianugerahkan Best Student untuk course yang die ambik tu tapi disebabkan masalah teknikal yang tak dapat dielakkan, die tak dapat. Die memang kecewa hari tu tapi tetap bersyukur dianugerahkan Sarjana Kelas Pertama. Its okayy dear. U've done your best. I am proud of you. Even awak tak dapat ape yang awak sepatutnya dapat, saya tetap bangga dengan kejayaan awak. Kejayaan awak pada hari ni memberikan inspirasi pada saya untuk capai ke tahap awak pada masa hadapan. InsyaAllah. 
Aku terharu sebab aku ade dalam salah satu gamba konvo die dengan keluarga die. Sampai sekarang, aku teringin nak tengok gambar tu tapi mungkin peluang tu tipis sekarang. Its okayy. Ape yang penting, aku dapat berkongsi kegembiraan dengan die dan jugak family die hari tu. Itu pun dah cukup membahagiakan aku. Habis je sesi penggambaran kat pejabat die, kami pegi makan kat KFC di luar kampus. Aku hepi sangat hari tu dan ia tetap akan kekal dalam ingatan aku. Aku bersyukur diberikan peluang untuk mengenalinya dan keluarganya. Terima Kasih Ya Allah di atas 'pinjaman' kasih sayang die padaku selama ni. Semoga kite akan dipertemukan satu hari nanti insyaAllah. Namamu akan sentiasa ade dalam ingatanku sayanggg. Gambar2 konvo tu pun still ade dengan aku dan aku takkan pernah buang dari album aku. Walaupun hati kite sudah tidak bersatu, cukuplah sekadar potret gambarmu yang menjadi ubat kerinduanku...


*Aku sentiasa berdoa agar cita-cita dan impian aku dari kecil dengan melanjutkan pelajaran ke tahap Sarjana Muda dan berjaya menjadi seorang pendidik/pensyarah akan tercapai satu hari nanti. Aku juga doakan untuk kejayaanmu Msyk. Dirimu akan sentiasa ada dalam doaku. Semoga kita same2 berjaya di dunia dan di akhirat nanti. InsyaAllah aminnn~


*demi menjaga privacy aku dan juga beberapa pihak yang berkenaan, gamba2 konvo tu tak sesuai untuk dikongsikan. Sekian :)

No comments:

Post a Comment