Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 30 December 2011

Ombak Rindu lagi????

Redha itu ikhlas.
Pasrah itu menyerah.

Ehem2. Haaaa. Bile bace dua ayat ni, mostly semua orang tahu dari mane penah dengarkan? Hmmm. For the first time, i heard it yesterday you know. All this while, I just heard it from a few of blogs, status in FB (macamlaa ade FB kan hehe) and for the most, when everybody talks about a film entitled 'Ombak Rindu'. Erkkkk. FYI, I watched the film for the 1st time yesterday. Hmmm, before this, I was truly excited to watch the film at the cinema but until yesterday, I did'nt got the chance. What the best is, I've been watched it free just through You Tube ! How amazing it was ! Hahahaha.

Okayyy, bile semua orang komen pasal filem ni, aku pun nak jugak komen (sebok tak?) Ahhh peduli ape, i have the right to write anything in my blog kan kan? ;D Aku memang teringin nak tengok filem tu sebab aku nak tahu macamne pengarah mengadaptasikan kisah dalam novel ke sebuah filem. Tambah2, pelakon2 dalam filem tu pun hebat2 dan hero dan watak ketiga (Aaron Aziz & Lisa Surihani) memang aku minatlah ! As we know, filem tu diadaptasikan balik dari novel Ombak Rindu sendiri. Sape yang tak pernah bace, memang sangatlah rugi sebab novel tu memang best sangat2! Novel tu buat aku menangis walaupun aku dah bace banyak kali. Jalan cerita novel memang teratur dan ikut flow yang tersendiri. Tapi sayang, dalam filem, it's quite dissappointed me. Watak2 dalam tu memang sebijik dari novel, sama jugak dengan jalan cerita, konflik ape semua tapi jalan ceritanya sedikit slow dan konflik tu takdela berat macam dalam novel. But it's a good try for the director of the film. I've been proud for it. Dek kerana novel, pengarah semakin berani nak buat filem2 adaptasi ni kan.. Bukan setakat filem laa, certain2 drama pun ade yang adaptasi dari novel jugakkan? Bagus2. Tapi untuk filem ni, I give 4 stars for the actor and the actress. Not for the film. Pelakon memang dah hebat. Sayangnya, filem ni langsung tak buat aku touching huhuhu. Imagine, aku macam takde perasaan bile tengok filem tu. Sorry to say laa yee. Bukan nak kutuk filem Melayu pun. At least, pengarah berjaya menarik ramai penonton dan the most important part is the film got the highest rating, banyak kutipan dari filem tu ! A big honour for them ! :D Tak kesahlaa apepun komen2, kritikan, Ombak Rindu tetap jadi santapan pencinta2 filem Melayu kite. Plus, aku rase novel Ombak Rindu pun makin laku walaupun dah lame published. Kalau dapat peluang, aku pun nak bace novel tu lagi sekali, kasi feel beb hehehe. By the way, aku cume ade sambungan dari novel tu je, 'Cinta Tiada Akhirnya'. Sape nak pinjam, cakap je okayy? :)

Hmmm. Okayy, malas dah nak komen2 sal filem ni. Bosan jugakkk bile cakap sal ni je kan? hehe. Aku baru teringat, ade sorang tu penah cakap die dah tengok filem tu 3 kali kerana minat. Touching pulak tuh. Tapi nape aku tak touching pun eh? Takkan hati aku ni kering sangat kot. Ishhhh2 pelik jugakk =.='.. Hmmm pape jelaaa. Pade sape yang tak tengok lagi, boleh je cari kat http://www.youtube.com/ atau latestmuvee.com. Tak payah susah2 nak pegi cinema then habiskan duit tiket tu kan kan? Okayy, SGT stop cni dulu. Nak cari mood utk start study pulakkk ! Spread the lovessssss ! Muahhhhhahahaha ! :p

* Episod terakhir drama Tentang Dhia buat aku menangis gile2 sebab jalan ceritanya sangat menyentuh perasaan aku. Kisah cinta sampai mati. AA cakap, die pun nak jugak macam tu hehehe. So sweet you are :D But for now, we are just friends right? *

 

No comments:

Post a Comment