Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 13 January 2012

Kenapa Si Gadis Tabah ?

Bismillahirrahmanirrahim.

Kenapa nama Si Gadis Tabah? Takde name lain ke? Tabah ke? Soalan ni selalu gak saya terima dari sesape yang visit blog ni dan ade gak kawan yang gelak kecil bile saya cakap name blog ni. Pelik sangat ke ek? Atau name tu terlalu menonjol? I have my own reason why I choose this name and title. People keep saying and asking anything that they want but I just keep going with my own because the most important thing is I am me. And I am not hurt anybody's heart right? Mungkin bile people bace blog ni, they will know how I survive in my life but it just a little bit. Selebihnya hanya diri saya dan keluarga yang tahu. Hati saya hanya Tuhan yang tahu.

Sesape pun memang takkan lari dari pape bentuk dugaan sekalipun, ringan ke berat ke, semuanya kene tempuh dengan tabah dan sabar. Sabar tu kunci untuk semuanya. Sabar tu terlalu indah. Dengan sabar, Allah akan sentiasa ade dengan kite, yang penting, we should NEVER leave Him in any matter happens. Trust Him. Have faith in Him. Tapi ingat, jangan bile susah je cari Dia, bile dah senang, lupe terus. Hmmmm itu sebenarnya lumrah seorang manusia. Samelaa bile ade someone yang betul2 ikhlas menyayanginya, mudah lupe macamne nak hargai, bile dah takde, mulalah menatap, menangis sebab menyesal. 

Saya benar2 sedih dan kecewa dengan ape yang telah menimpa salah seorang dari kawan baik saya. Ape yang dialaminya terlalu berat untuk ditempuh. Tapi saya bangga dengan die sebab die terlalu tabah dan terlalu kuat. Kalau saya ditempat die, saya takkan setabah dan sekuat die. Ape dugaannya biarlah menjadi rahsia. Sekadar perkongsian disini dan tanda bangga serta syukur saya dengan ketabahan die. 

Saya sentiasa berdoa Allah akan selalu ade dengan die, dan Allah tabahkan hatinya dengan ape yang dilaluinya sekarang. Saya berharap agar die akan memperolehi kebahagiaan di dunia dan di akhirat kelak. Ameen. 

* To the bloggers and the readers, tolong doakan kawan saya. Saya benar2 sayangkan die dan tak sanggup tengok die macam sekarang :( *


No comments:

Post a Comment