Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday 2 October 2011

Life Must Be Go On.

Bismillahirrahmanirrahim.

Sejak aku kat sini, kehidupan aku terlalu berbeza jika nak dibandingkan bile aku kat Shah Alam dulu. Kat Shah Alam dulu, bile bosan kat kolej, ade jugak tempat untuk aku keluar pegi mane2. Tambahan bile ade je cuti, takpun die free, die akan ajak aku keluar. Die akan bawak aku tengok wayang kat JJ Bukit Raja atau Bukit Tinggi. Takpun die akan bawak aku pegi umah die. Katenye lagi jimat kalau makan kat umah die, Ibu masak free je. Die & adik beradik memang suke makan kat umah, yela, air tangan seorang Ibu takkan pernah tewas dari masakan orang lain kan. Sama jugak My Mom. Aku pun lagi selesa makan kat umah die dari makan kat kedai. At least, die pun jimat. Takyah nak belanja lebih2. Tambah2 aku memang tak makan banyak. Selalu je tak habis bile makan kat luar. Pernah ade satu hari tu, die ajak aku breakfast kat Shah Alam (lupe Seksyen berape) aku order nasi goreng kampung je. Nasi banyak sangat aku tak leh habiskan. Die cakap kat aku kalau tak habiskan die taknak bayarkan nasi tu. Die nak ajar aku jangan menbazir. So terpaksa la habiskan jugak walaupun perut rase nak meletup je sbb terlalu kenyang. Die tak boleh tolong aku habiskan nasi tu sebab ade belacan. Dan die allergic dengan belacan dan seafood. Hmmm.

Arghhhh ! Bukan ni yang patut aku tulis sebenarnya kan? But its okayy. Sekadar mengingati something yang buat kite senyum, dah cukup baik dari cakap bende yang akan menyakitkan hati kite balik :)
Life must be go on. Walaupun sekarang tiada lagi 'die' dalam kamus hidup aku, walaupun tiada insan lelaki yang menyayangiku seperti 'die' lagi, aku tetap bersyukur masih lagi dikelilingi oleh insan2 yang sayangkan aku. They are my family, my friends and anyone that loves me :) Dan tak lupe aku masih ade seorang yang sentiasa ade dengan aku. Bukan je dengan aku tapi dengan awak2 semua. Sape??


                                                       ALLAH S.W.T :)

Sambungan dari atas tadi. Kat sini, bile weekend je, aku takde tempat nak pegi. Asyik terperap je kat umah. Bosan. Mati Kutu wehh ! I am dying at Puncak Alam ! Huhuhu. Mungkin ade hikmah bile kene pindah sini. Kalau kat Shah Alam, pantang ade duit nak keluar je, then shopping. Tapi awal2 sem je. Bile tengah2, aku ditanggung HAHAHA ;p

Bile kat sini, save jugakklah. Cume perlukan duit untuk tambang bas pegi balik kelas, then untuk makan kat umah. Masak kat umah lagi jimat tau ! Tong tong duit laaaaa dengan kawan2 bile nak beli lauk. Paling yang buat aku fed up, bile nak balik umah dari kampus, kene tunggu bas berjam-jam sampai berpeluh-peluh. Aku heran tambah pelik dengan tempat ni. Bukan main luas tapi masih belum cukup dengan public transport. Oh Government, tolongla kami student kat sini. Ape kate buat je monorel ke, KTM ke, LRT ke kat sini. Barula senang kami yang takde transport ni nak pegi mane2. Huhuhuhu. Tambah2 bile nak balik kampung, takkan nak kene jelajah Klang Sentral yang lebih kurang 30km dari sini. Sebelum tu kene ambik bas Rapid dulu, itupun nak kene transit balik kat dalam kampus. Kene tunggu bas lain pulakk. Hmm~ Dugaan dugaan.

Apepun, mak abah selalu pesan, jangan merungut bile kite terpaksa bersusah payah nak pegi kelas untuk menuntut ilmu. Allah tahu niat kite untuk menuntut ilmu, insyaALLAH Dia akan permudahkan jalan kite. Alhamdulillah.Berkat kesabaran dan niat kami berenam, ade hamba Allah (pakcik) tawarkan diri nak hantar kami pegi kelas hari2. Die sanggup ambik dari depan rumah dan hantar kat depan2 fakulti. Then kami bayar die RM1.50 utk one way. Terima kasih pakcik yang baik hati. Saya doakan pakcik sekeluarga dimurahkan rezeki. Amin~~

Aku kene stop sini. Lagipun dah nak Maghrib. Aku cume berdua dengan salah seorang dari housemates aku. Bosan~ Hari ni aku buat bubur jagung sebab teringin nak makan. hehehe. Oke, GTG. See you in the next entry. Si Gadis Tabah sayang blog ni hehe :) Opppppssss !

 Sebelum Si Gadis Tabah akihiri entry ni, amati kata2 ni :


Subhanallah :) 



No comments:

Post a Comment