Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 22 June 2012

Keterharuan tanpa kata :')

Bismillahirrahmanirrahim.

Ya Allah....! Eeeee, lame giler tak update belog nih. Kdg2 ade mase jenguk2 kejap je tapi tak sempat nak update. Alahaiiii busynye awak Cik Leha! Eh, SiGadisTabah :) Okayy, first of all. Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah hari ni, saat ni dan malam ni dapat curi sedikit mase menghapdet belog yang disayangi ni haa. Lately, memang busy yang teramat. Al maklumlah, dah dekat final exam, so sementara menunggu minggu2 terakhir untuk semester habis ni, there were a lots of tests, assignments, research, presentations and some other things lah! Okayy, entry kali ni nak express kan betapa keterharuan saya pada hari ni yang buat saya menangis bile call mak tadi. T______T 

You want to know why? First, syukur pada Allah yang Maha Mendengar, kerana mendengar doa hambaNya yang amat memerlukan kekuatan dariNya ni. Its me! ;') Hari tu, ade presentation RD (Room Division) subjek minor hotel, the lecturer is...Prof Madya Datin Maimunah..Seriously, mase nak present tu, hanya Allah saje yang tahu betapa takutnye saya dan kawan2 yang lain. Al-maklumlah, we know that she puts high expectation towards us and we were afraid we won't achieve that. :(

If am not mistaken, I was the top 5 person yang kene present. Kira awal jugaklah, its okayla, kalau lambat2 makin bertambah nebesnye kan! Okayy, mmg saya tak hafal pun skrip utk present hari tu (cehh!bajet cam pelakon ke?) hehe. Oke, continue! Mase present bawak kertas sbb kot2 lupe point nak ckp ape kan. Just letak kat PC tapi jrg sgt baca sbb takut Datin notice hihihi. Jarang2 tu ade gak intai2. Mase presentation, mmg confident la konon2. Tapi byk grammar error yang Datin betulkan mase present tuh. Maybe sbb too nebes hmmmm -.-'

Bile semua classmates dah present, Datin bagi tengok markah! I was shocked on that time and a little bit dissappointed. Nak je nangis tapi tak ternangis sebab! Sebab before the class end, Datin cakap, ''I was like your mother, nak bimbing awak semua jadi student yang baik, student yang cemerlang. All of you are like my daughter and my son. Saya tegur kerana saya nak awak jadi yang terbaik and perform well. Awak semua memang student yang baik'' Okayy, seriously, I'm touched :'( Tahan mata ni dari keluarkan tahik mata. Eh, air mata laaaa! When I got the marks, yaahh, I was like kecewa tapi bile teringat ape yang Datin cakap tu, saya diam dan saya tenangkan hati. Mungkin salah saya sendiri kerana tak buat yang terbaik untuk diri sendiri apalagi untuk Datin.

Bile Datin tengok markah saya, she said that, anyone yang nak improve presentation skills, boleh buat balik or re-do. Memang hari tu ramai yang kene re-do sekali dengan report but Alhamdulillah, saya diberikan peluang untuk re-do presentation je. Kalau nak dapat A, you can re-do. I took decision to re-do my presentation. And todayy! This morning, we went to Shah Alam campus for the presentation. Memang semua cuak, nebes and semualah! Malam sebelum tu, saya doa banyak2, solat hajat pagi tu ape semua semoga hati Datin dilembutkan. SesungguhNya Allah tu Maha Melembutkan hati manusia :')

Alhamdulillah, during the presentation, rase yakin sgt dan saya boleh present tanpa ade ape2 kertas kat tangan! See, betul cakap Datin, nak present, tak perlu bwk note besar2, pastu tulis panjang2. Fer sure, you will tend to read it and tak pay attention kat audience. So, I got my confidence and I present well :) Datin puji dengan confidence level semua orang yang present tadi and she gave us A's for the presentation! Alhamdulillah bersyukur sangat2! Rase macam nak peluk je die tapi tak terbuat sebab segan dan mase tu ramai orang hihihi. But I kept say Thank You to her and salam die macam mana saya salam mak :')

The most unexpected things happened just now! She gave the marks for the Test 2. And........I got 60/60. Full marks...Ya Allah, again, amat terharu tadi. Kawan2 pun dapat tinggi2 dan saya tak sangka akan dapat setinggi tu...Alhamdulillah sekali lagi. No, tak terkira sebenarnya! Speechless! Kawan2 ucapkan tahniah then saya ucapkan terima kasih pada Datin once again.. Kerana keterharuan yang tak terkata, saya terus call mak dan bagitahu pasal tu. And! I was crying sebab terharu. Terharu sebab selama ni saya tak yakin dengan diri sendiri. Tak yakin mampu buat yang terbaik dan tak yakin layak untuk jadi yang terbaik. How silly I was,right? :(

Alhamdulillah..Semakin tinggi keyakinan pada diri sendiri, semakin berani untuk usaha apa saja as long as saya berpuas hati dengan apa yang saya dapat dan apa yang saya lalui...Saya jadikan pengalaman lepas sebagai satu titik permulaan untuk bangkitkan diri sendiri. Dulu, saya suka pandang belakang sebab tu saya tak nampak peluang yang ada dan bakal muncul kat depan saya. Sekarang, lebih percaya pada kelebihan diri sendiri dan inshaAllah saya takkan pusing ke belakang lagi dan takkan memperlekehkan diri sendiri lagi :')

A big appreciation to Datin, my 6 housemates and also my classmates, sebab bagi suntikan semangat pada saya. Tidak terhingga pada Mak yang sentiasa bagi kata2 semangat, doa dari Mak amat lah dihargai. I know she always make du'a for me and her children..Tapi saya tahu, semuanya takkan diperolehi tanpa izinNya kan? Terima Kasih Allah. Terima Kasih and Alhamdulillah :') 

Kawan2, do believe in yourself. Do believe in Allah :) And please make du'a for our both parents. Berkat dari mereka lagi penting buat kite..Kejayaan kite datangnya dari keberkatan doa mereka sebenarnya. Alhamdulillah, syukur Ya Allah. :')

Sebelum saya terlupa, saya nak ucapkan terima kasih kat salah sorang classmate saya. Nama die Shera. She 's too kind. She was a good presenter in the class and always be :') Die ade bagi semangat malam sebelum saya present tu, and ape yang die cakap, memang totally worked! She was happy when I told her balik tadi. Tenks sweety Shera Azya :')


*Final exam is around the corner. Saya doakan semua kawan2 dapat menjawab semua soalan dengan baik dan semoga kite semua dapat result yang terbaik dan cemerlang. Semoga semuanya dipermudahkan. Ameenn :') cc : Beloved classmates, HM2215A's students *


Wassalam. Love, SGT.


:')

Background belog changed to my new favorite song, Terlalu mencintaimu by Suki.


No comments:

Post a Comment