Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 18 November 2011

Entry lame yang baru diupdate :)

Bismillahirrahmanirrahim.

Lame sgt aku tak update blog ni dan tak tulis ape2 entry pun. Im quite busy with lot of things yang mmg tak boleh nak dielakkan. 2 minggu sebelum cuti mid sem, test berderet-deret. Tambah2, test plak utk subjek2 yang membunuh. Alhamdulillah, bile dah test dah habis, barula senang hati nak beraya kan hehe. Hmmm cter pasal test 2 minggu sebelum cuti aku ade 2 test online. Utk subjek service mgt dgn MIS (internet system). Utk MIS, aku skor la jugak but unfortunately utk service really tensed me. There are 50 questions should be answer within 45 minutes. Mane tak menggelabah aku. Nak browse soalan lagi, nak cari notes lagi haiyaaa. But so far, I still satisfied with the results. I should be thankful right?Mungkin itu lah keputusan yang setimpal dengan usaha aku kan :D
Hmmm. Bile dah lepas test online tu, weekend tu I have to prepare slide and notes for CTU553’s presentation for the next week (Tuesday). Jumaat sebelum tu kami pegi Shah Alam semata-mata nak pinjam buku kat PTAR maklumlaa kat Puncak Alam takde library utk student Hotel & Tourism. Punye besar kampus tu tapi library yang ade cume utk budak Medic je. Its okay. Usaha tu tangga kejayaan. Nak berjaya kenela penat ckit even terpaksa menjelajah beribu batu pun ;p
Since dah dpt references tu, kami start buat weekend tu. Mmg takut dan nervous bile fikirkan sal presentation sbb Ustaz a.k.a Sir ckp setiap seorang kene present dalam mase 15 minit. Can u imagine that? 15 minit tu bukannye kejap. Entah ape nak merapu kat depan semua classmates huhu. So total up semua satu jam sebab kami berempat. Fuhhhh. Nak tak nak kene cukupkan point kami laa. Kene banyakkkan contoh dan explanation supaya takde yang sebok nak tanye plak.
Alhamdulillah masa presentation tu, semua bagi kerjasama yang baik dan semua memberikan tumpuan yang sepenuhnya pada kami. Mostly classmates puji kami sebab kami banyak point dan kami dapat fahamkan diorang tentang tajuk yang kami present kan. Unbelievable ! Aku dapat present lebih dari 15 minit. Tambah2, Sir mintak aku berhenti sebab masa dah habis. Sesi Q&A pun tak sempat sbb masa dah limit hehe. Tergelak kami bercampur puas hati J
Sebab tu orang kate, Never say NO, before you try ! Kalau kita tak confident dgn diri sendiri macammna nak buat yang terbaik. So keep it up SGT ! Then, minggu seterusnya tu aku ade lagi 2 test. Yang ni betul2 membunuh sbb melibatkan calculation and I hate Calculation erkkkk ! Seriously memang takut sangat sbb aku tak berapa nak catch up lagi terutama subjek Cost Control. Byk sgt formula yang nak kene ingat. Berbanding dengan Data Analysis, aku lagi prefer yang ni laa. Sbb aku still boleh jawab ape je soalan QMT rather than Cost Control tu. Huh. Dlm test pun, aku tak confident yang aku akn spt markah yang elok utk subjek. Aku cume harap dua2 paper tu skor. Ameenn~
Test dah habis so, ape lagi? Baliklaaaa ! Ptg khamis tu jugakk aku balik dari puncak, naik kereta housemate sampai LRT Pudu then LRT Salak Selatan. Mas tumpangkan aku kat umah kakak die then malam tu abg ipar aku ambik aku kat ctu. Kitorang sampai umah kul 5 pagi, Dah nak Subuh time tu. Happy tak terkata bile dpt jumpe semua orang yang aku rindu hehe. Tahun ni aku beraya kat kampong. Raya ketiga barula aku balik umah aku sendiri. Dptla jugak beraya dengan sepupu2 aku walaupun kejap sgt. Hmmm aku nak stop dulu. Tetiba rase mengantuk. GTG. As salam !

*Selamat Hari Raya AidilAdha. Maaf Zahir Batin * 



No comments:

Post a Comment